28 Mar, 2024, 10:25

Autor Wątek: Łączenie samic  (Przeczytany 3054 razy)

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

Offline Villemo

  • ~Szynszyla z Ambicjami~
  • ***
  • Autor wątku
  • Wiadomości: 15
  • Uzbierane migdały: 0
  • Płeć: Kobieta
Łączenie samic
« dnia: 05 Sty, 2015, 15:30 »
Witam,
Posiadam dwie kuleczki od 10 miesięcy. Bożenka ma rok i 4 miesiące natomiast Halinka rok i 5 miesięcy. Żyją w dużej wolierze od samego początku (pochodzą z tej samej hodowli). Chcę uratować jedną samiczkę (ok. 2 lat nie wiem dokładnie ile) która nie jest hodowana w najlepszych warunkach karmiona tylko banami (ogólnie złe warunki i opiekunowie bez pojęcia). Z tych informacji które posiadam to miała ją wcześniej dziewczyna która musiała wyjechać i dostała ją ta osoba od której dziś wezmę kulkę z klatką.

Mój problem jest następujący, nie mam dużego doświadczenia z tego co wyczytałam są różne metody łączenia. Moje kulki są w wieku dorastania jedna jest dość dominująca druga z kolei bardziej strachliwa i usuwająca się w bok. Ogólnie dogadują się między sobą i nie ma kłótni. Nowa kulka jest przygnębiona zapewne z braku towarzystwa ale nie znam jej i nie wiem jak się zachowa między moimi samicami. Moje samice będą na swoim terytorium a Ona na nowym. Czy mam na razie wypuścić moje szynszyle a nową lokatorkę postawić w klatce na wybiegu tak aby mogły się obwąchać przez kratki (oczywiście po kilku dniach jak nowa kulka przestanie się stresować nowym miejscem) ? Czy to zły pomysł..., jeśli ktoś już miał taką sytuację lub wie z doświadczenia co się będzie działo prosiła bym o wskazówki bądź rady. Chciałabym uniknąć ran wojennych, jestem osobą która bardzo przeżywa jak coś się dzieje moim zwierzętom  ::)

Z obawy na zagryzienie się nawzajem w najbliższej przyszłości chcę nowej kulce stworzyć osobną mniejszą wolierę i wypuszczać wszystkie trzy na wybieg wspólnie aby mogły się bawić razem.

Claudi

  • Gość
Odp: Łączenie samic
« Odpowiedź #1 dnia: 05 Sty, 2015, 15:41 »
Witaj!