28 Mar, 2024, 13:41

Autor Wątek: Podróż -na szynszyla  (Przeczytany 11780 razy)

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

Offline wishina

  • ~Opiekun Wybiegu~
  • *
  • Autor wątku
  • Wiadomości: 143
  • Uzbierane migdały: 0
  • Płeć: Kobieta
  • Tunia - kofana samiczki!
Podróż -na szynszyla
« dnia: 28 Gru, 2005, 15:39 »
Podróżując po forum często czytam, że odradza się przewozenie szylek, oczywiście, że się odradza, bo to zwierzaczka stresuje, ale co zrobić, gdy już trzeba to zrobić? Podzielę się z Wami miom doświadczeniem w tej sprawie...
Już drugi rok woże jedną szylka, a od miesiąca drugą. Studiuję 600 km od domu, do którego zaglądam tylko ma święta, jak wiadomo nie mogę zostawić Tuni i Toficzki, bo na każdy wyrusza wtedy do domu,dlatego jestem zmuszona zabierać kulki ze sobą. W tym calu zakupiałam transporter plastikowy TRIXIE, taki dla kotka, bądź średniego psa. Sypię do niego troszkę trocin i zabieram z klatki wszystkie osbiste rzeczy szylek (miseczkę do jedzenia, poidełko, miskę z piaskiem, patyczki do gryzienia). Montuję wszystko tak by czuły sie jak w małej klatce, poczym wypuszczam je i czekam aż same wchodzą do transportera (trwa to około godziny, bo w tym czasie szylki kilka razy go odwiedzają opoznajac nowe otoczenie), wtedy je zamykam, Jeśli jest zima zakładam na transporter ocieplany pokrowiec. Jeśli jedę pociagiem wypuszczam je na siedzenia w przedziale (uwaga na konduktorów :P ). Po 12 godzinach podróży, podczas, której szylki i tak śpią najczęściej, wpuszczam je do klatki w domu (troszkę mniejszej niż ich stały dom niestety :( ). Następnego dnia wypuszczam szylki i, wierzcie mi, wcale nie czują się w nowym otoczeniu źle, przybiegają do mnie i zwiedzają całe mieszkanie w poszukiwaniu czwgoś na ząb  :wink:
Szkoda mi ich co prawda, bo taka podróż męczy je nie mniej niż mnie, ale mogę zapewnić, że dobrze przygotowane do podróży, zniosą ją całkiem dobrze, a jeśli podczas drogi zapewni się im szyle przysmaki to nawet może ją polubią...